کافئين
باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

کافئين

مرديم از بس يادآوري کرديم بابا! شما را به خدا کمي به اين هشدارها که از چپ و راست از خود در مي کنيم توجه کنيد تا شما هم نظير اين هايي که امروزه زياد سر مي زنند با زدن سوماها باد نکرده و با خوردن ديانابول کات نشويد!
پرداختن به اين موضوعات و تشريح اين سري مکمل ها در اين مقالات به معني تاييد تمامي ادعاهاي کمپاني هاي سازنده و به معني تاييد اثر مکمل ها نبوده و الزاما به منزله تاييد کيفيت محصولات موجود در بازار ايران نيز نخواهد بود.
آلکالوئيدي طبيعي
کافئين در حقيقت آلکالوئيدي طبيعي است که در نسبت هاي مختلف در نوشيدني هاي طبيعي همانند چايي، قهوه و در ديگر نوشيدني هاي گياهي و در ديگر منابع طبيعي يافت مي شود.
اين ماده طبيعي که در درصدهاي مختلف در منابع غذايي طبيعي يافت مي شود اثرات مختلفي بر بدن دارد و دليل محبوبيت اين ترکيب در ميان ورزشکاران نيز همين اثراتي است که از آنها در اين مقاله ياد خواهيم کرد.
پر مصرف ترين محرک
امروزه مردم از محرک هاي سيستم عصبي براي غلبه بر مشکلات فزاينده زندگي و براي اهداف گوناگوني که در نظر دارند استفاده و صد البته در اغلب موارد به دليل ممنوعيت در اختيار داشتن و استفاده از اين ترکيبات، سوء استفاده مي کنند ولي با اين وجود شايد پر مصرف ترين و معمول ترين محرک سيستم عصبي که در تمام دنيا يافت شده و مورد استفاده قرار مي گيرد و امروزه ممنوعيتي در مصرف آن در مقوله ورزش نيز وجود ندرايد همين کافيئن باشد.
مصرف عمومي
اگر چه افراط در مصرف اين ماده طبيعي منجر به بروز برخي مشکلات مي شود ولي استفاه درست و صحيح از اين ماده طبيعي هم براي بانوان و هم براي مردان در تمام دنيا آزاد و در اغلب نقاط دنيا هم معمول است.
تاريخچه
در سال 1820 بود که وجود ماده اي به نام کافئين کشف شد. در سال 1838 نيز بشر به اين کشف نائل آمد که ماده اي موسوم به تئين که در چايي يافت مي شود نيز خواصي دقيقا برابر با کافئيني که چند سال قبل کشف شده بود را داراست.
اصلي ترين منابع
امروزه اصلي ترين منابع طبيعي کافئين در تمام دنيا را اين 5 ماده طبيعي دانسته اند:
·چايي
·قهوه
·قهوه سوداني
·کاکائو
·گوانارا
خاصيت انرژي زايي
کافئين ماده اي طبيعي و در عين حال بسيار قدرتمند است که خاصيت انرژي زايي محسوسي داشته و به عبارت ديگر افراد عادي از اثرات ضد خستگي اين ترکيب بهره مي برند و دليل اصلي رفع شدن خستگي در اثر نوشيدن قهوه و چايي تلخ نيز وجود همين ماده در آن مي باشد.
بهبود کيفيت تمرين
همچنين گفته مي وشد که کافئين نيز همانند خود افدرين که امروزه در ليست داروهاي ممنوعه قرار دارد اثرات خيره کننده اي داشته و موجب بهبود کيفيت تمرين در ورزشکاران شده و تا حدود زيادي نيز قدرت تمرکز و اعتماد به نفس فرد را بالا مي برد.
نکته
اين ماده علاوه بر اينکه در زندگي روزمره مورد استفاده افرار مي گيرد در مورد ورزشکاران نيز کاربرد دارد به اين معني که مصرف مقاديري از اين ترکيب قبل از تمرين به بالا رفتن ميزان انرژي و در نتيجه به بالاتر رفتن توان فرد در حين تمرين مي انجامد.
ترکيب شيميايي
ترکيب شيميايي کافئين تا حدود زيادي همانند ترکيب شيمياي ماده اي موسوم به ادنين بوده و همين مسئله نيز اثرات انرژي زايي اين ترکيب در بدن را تقويت مي کند.
غلبه بر خواب
گفته مي شود که با مصرف کافئين مي توان تا حدود زيادي بر خواب و بر احساس خواب نيز غلبه کرد و به عبارت ديگر وارد شدن اين ماده به بدن با بالاتر رفتن سطح هوشياري نيز همراه خواهد بود و درست به همين دليل از مکمل هاي حاوي کافئين در شب هاي امتحان نيز مي توان بهره برد. 
مکمل هاي کافئين
امروز با توجه به اينکه توليد و مصرف اين ترکيب در ورزش آزاد بوده و منعي براي اين کار وجود ندارد کمپاني هاي مکمل سازي انواع و اقسام اين مکمل و اين ترکيب را توليد کرده و در قالب و در بسته بندي هاي مختلف وارد بازار رکرده است و من خود نيز همين الان از يکي از اين نمونه ها استفاده مي کنم که براي جلوگيري از تجاري بازي و تبليغ رايگان براي مکمل خاص از ذکر نام تجاري ان خودداري مي کنم اما اعتراف مي کنم که عالي است.
تجربيات شخصي
البته ناگفته نماند که من کافئين را به همراه افدرين و آسپرين و 20 دقيقه قبل از شرع تمرين مي خورم و افزايش قابل ملاحظه اي در حين تمرين و افزايش شديد اعتماد به نفس در زير وزنه را به شخصه حس مي کنم.

coffee11.jpg
دفع آب و نمايان تر شدن عضلات
گفته مي شود که اين ترکيب تا حدود زيادي مدر بوده يعني به دفع آب زايد از بدن نيز کمک مي کندو حتما مي دانيد که دفع آب زايد به کات تر شدن بدن و به نمايان تر شدن عضلات ختم کمي شود و از اين نظر اين ترکيب را مي توان مناسب دوره هاي کات دانست.
نکته
در دوره هاي حجم نيز از اين ترکيب مي توان براي افزايش انرژي و تا حدودي نيز براي جلوگيري از تجمع پربي زايد در بدن استفاده نمود.
خط قرمز
حداکثر ميزان مصرف مجاز روزانه کافئين براي افراد در حدود 250 ميلي گرم در روز است و اين در حالي است که افراد ورزشکار و مخصوصا کساني که به مرور زمان از اثرات کافئين بر بدنشارن کاسته مي شود خط قرمز را رد کرده و عادت به دزهاي بالاتر دارند.
هشدار
در اين ميان به بانوان باردار هشدار داد که همين مقدار افئين ياد شده در روز براي راين افراد مضر بوده و اين افراد بر خلاف ورزشکاران بايد در مصرف اين ترکيبات رعايت احتياط بيشتري بکنند.
اين در حالي است که در باشگاه هاي زنانه مصرف و حتي تحويز افدرين که محرکي ممنوعه و فوق العاده حساس محسوب مي شود به زنان باردار نيز ديده شده است و صد البته نوزادي که متولد مي شود از تبعات منفي اين چنين ندانم کاري هايي بي بهره نيز نبوده است!
عادت کردن بدن
در مورد عادت کردن بدن به دريافت مواد و ترکيبات خارجي که در مورد کافئين نيز شديدا معمول است بايد به اين نکته کلي اشاره کنيم که به مرور زمان و با بمباران شدن بدن به وسيله ترکيبات از اثرات اين ترکيبات بر بدن نيز کاسته مي شود و از اين رو استفاده از داروها و مخصوصا استفاده از ترکيبات محرک را بايد به صورت دوره اي و با افزايش و کاهش دز اعمال کرد تا بدن همانند بدن افراد معتاد به اين مواد اعتياد پيدا نکرده و شما نيز ناگزير از سنگين تر کردن دزها نشويد.
دستور مصرف
معمولا مکمل هاي کافئيني به صورت قرص توليد مي شوند و در هر قرص نيز در حدود 100 الي 200 ميلي گرم ماده موثر مي يابيد.
گفته مي شود که روزانه سه الي چهار بار و هر بار نيز 100 الي 200 ميلي گرم ار اين مکمل مي توان مصرف کرد و مصرف اين مکمل قبل از وعده هاي غذايي و قبل از تمرين مناسب تر خواهد بود.
نکته
همانگونه که ديديد دزهاي توصيه شده براي ورزشکاران معمولا بالاتر از دزهايي است که براي افرادي عادي توصيه شده است چرا که ورزشکاران اولا از يک سو به دليل استفاده هاي مکرر و گاه طولاني مدت از اين ترکيبات در برابر اين ترکيبات مقاوم مي شوند و با کم شدن اثر مواجه مي شوند و در ثاني اين دسته از افراد در قياس با افراد عادي جامعه نياز به انرژي بيشتري دارند.
افراط در مصرف
افراط در مصرف اين ترکيب ممکن است به بي قراري، اضطراب شديد، بي خوابي و بروز حالت هاي عصبي و حتي در برخي موارد استفراغ ختم شود پس شايسته خواهد بود اگر قبل از اقدام به مصرف اين ترکيب در دزهاي بالا واکنش بدن در برابر اين ترکيب را با دزهاي پايين تست زده و به مرور زمان دز مصرفي را افزايش دهيد.
قيمت
اگر چه اين سري مکمل ها در بازار ايران همانند ديگر مکمل هاي غذايي به قيمت هاي بسيار بالا عرضه مي شود ولي قيمت اين سري مکمل ها در بازارهاي جهاني بسيار پايين بود و عليرغم اثرات خوبي که دارند هر بسته 100 تايي از اين سري مکمل ها را در برخي موارد حتي مي توان با 6 دلار نيز تهيه کرد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:




تاریخ: دو شنبه 17 مهر 1391برچسب:,ایزوله دایماتیز,ISO,100,پروتئین,Mass XXplosion ,مکمل بدنسازی,مکمل ورزشی,پروتئین بدنسازی,کراتین,کربوهیدرات,کربو,پرورش اندام,تستوسترون,گلوکوکورتیکوئیدها,نسبت تستوسترون به کورتیزول,هورمون استروئیدی,کورتیزول,گنادوتروپین,مقالات ورزشی,مقالات تخصصی,مقالات عمومی,مقاله,تحقیق,احمدلو,مسعود احمدلو,باشگاه احمدلو,باشگاه کاراته,کاراته,کاراته قم,کاراته استان قم,سنسی احمدلو,سنسی مسعود احمدلو,برترین مربی,مربی برتر,مکملهاي غذايي,چربي سوزي,کبد,گلوتامين,پروتئين,آمينو اسيد,آنتي کاتابوليک,اکسيداسيون,استقامت بدني,تقويت سيتم ايمني بدن,تشديد سنتز پروتئين در عضلات,ريکاوري,rda,قدرت مکمل,چربي سوزي,پروتئين,آنابوليسم,رژيم,فنيل افرين,لوسين,ليزين,متيونين,چربي سوزي,هيستيدين,والين,کاتابوليسم,گلوتامين,گلوتاميک اسيد,گليسين,پرولين,آلانين,آمينو,آرژي نين,آسپارتيک اسيد,اورني تين,ايزولوسين,تيروزين,تائورين,ترونين,تري پپتيد,تريپتوفان,سيس تين,سيس تئين,سرين,شاخه اي,,, ,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 1957
بازدید کل : 642320
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل