باشگاه کاراته امیر سر لشکر شهید علی احمدلو استان قم Karate clubs in the Major Jeneral martyr Ali Ahmadloo Qom Province

محقق : مسعود احمدلو

تمرینات شکم

نیازی به اشاره ندارد که همه بدنسازان و حتی افراد عادی هم به عضلات شکم علاقه زیادی دارند چرا که داشتن تکه‌های نمایان این بخش از عضلات بدن باعث بهبود تناسب‌اندام خواهد شد. در این بخش برنامه‌های متعددی برای تمرین شکم در اختیار دارید که متناسب با هر هدفی می‌توانید برنامه مخصوص آن را به کار ببرید ...


 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

میوه های افزایش دهنده ی هوش و حافظه

به منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه‌های مختلف می‌تواند منجر به تقویت حافظه و هوش شود. نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود.

در زیر به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آن‌ها نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد.

میوه‌هایی که هوش و حافظه ی مغز را افزایش می‌‌دهند، شامل موارد زیر است:




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

كمبود آهن و كم خوني ناشي از آن از مشكلات عمده تغذيه اي و بهداشتي در كشور است.گروههاي كه بيشتر در معرض كم خوني فقر آهن قرار دارند شيرخواران،كودكان زير 6 سال،نوجوانان بخصوص دختران نوجوان و زنان در سنين باروري بخصوص زنان باردار مي باشند.پسران نوجوان و مردان بالغ هم ممكن است دچار كم خوني فقر آهن بشوند اما اين خطر در آنها كمتر است.

كمبود آهن و كم خوني فقر آهن چيست؟

 




ادامه مطلب...
تاریخ: شنبه 29 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

دوچرخه سواری

فیزیولوژی دوچرخه سواری: یقیناً دوچرخه سواری حرفه ای روی نیازها و سیستمهای فیزیولوژیکی قرار دارد. شروع این فصل با چگونگی انرژی شیمیایی مورد استفاده در عضلات و همچنین چگونگی و تعدد برنامه های آمادگی جهت انرژی مکانیکی که دوچرخه سواران نیازمند آن می باشند، دقت در سیستم عصبی و عضلانی، بخصوص عضلات پا، تجربیات افزایش فشار، مقادیر مربوط به زمان، و سختی و فشار تمرینات، سیستم ثبت عضلانی مقادیر افزایش بار اضافی و اکسیژن و تغذیه با کار عضلانی. 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

توضیح مختصری در با رهٔ شنا

مسا بقات شنا در کل جهان به چهار قسمت تقسیم می‌شود ۱-کرال سینه۲-کرال پشت ۳-غورباغه ۴- پروانه این چها شنای اصلی در همای جای دنیا به این صورت می‌باشد.


شِنا، مهارت یا ورزش شناور ماندن و حرکت، درون آب است. در واقع شنا کردن به معنی حرکت انسان، حیوانات و یا هر مخلوقی بدون هر گونه کمک خارجی درون آب می‌باشد. آموختن شنا، علاوه بر تقویت جسم، در مواقع اضطراری و افتادن ناگهانی درون آب، زندگی انسان را نجات خواهد داد.بسیاری از حیوانات، هنگام تولد و به طور غریزی، قادر به شنا کردن هستند ؛اما انسان باید شنا کردن را یاد بگیرد.


 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

خودآگاهي چيست؟

«خودآگاهي» توانايي شناخت خود و آگاهي از خصوصيات، نقاط ضعف و قوّت، خواسته‌ها، ترسها و انزجارهاست. براي اكثر ما توصيف ويژگي‌هاي اخلاقي و رفتاري خود براي ديگران، كار سخت و دشواري مي‌باشد.به عنوان مثال ممكن است پاسخ به اين سوال كه چه كسي هستيم، سخت و دشوار باشد.


 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

گسترش شهر نشيني و صنعتي شدن جوامع و جايگزيني انواع ماشينها بجاي نيروي عضلاني منجر به كاهش حركات طبيعي انسان شده است.اين عوامل خود باعث كاهش ميزان كارايي دستگاههاي مختلف بدن- مانند دستگاه قلبي-تنفسي و دستگاه اسكلتي-عضلاني-شده است.لذا با انجام تمرينات مختلف و برنامه ريزي دقيق براي افراد مي توان از بروز انواع بيماريها و اختلالات پيشگيري كرد.

در اثر فقر حركتي و كاهش تحرك جسماني از ميزان دامنة حركتي مفاصل و بخشهاي مختلف بدن كاسته شده و به مرور زمان فرد با كاهش انعطاف پذيري و ضعف عضلاني و كاهش قدرت و استقامت عضلاني مواجه خواهد شد كه مجموع اين عوامل باعث شروع ناراحتيها و بروز انواع دردها در بخشهاي بدن خواهد شد.

در اثر فعاليتهاي جسماني موادي در بدن ترشح مي شود كه سروتونين و بتااندروفين نام دارند و به عنوان عوامل ضد درد محسوب شده و باعث تسكين درد در بيماران مي شوند.[1]

 





ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

آناتومي علمي است كه در مورد بدن انسان صحبت مي كند.اين علم ساختمان بدن انسان و روابط بين اندامهاي مختلف را بررسي مي كند.شروع علم آناتومي از يونان باستان است.تعداد استخوانهاي بدن انسان 206 قطعه است كه توسط انواع مفاصل به هم
 مي پيوندند. امروزه با روي كار آمدن انواع ماشين آلات از ميزان فعاليتهاي جسماني افراد بسيار كاسته شده و افراد در اثر فقر حركتي.با ناهنجاريهاي اسكلتي در انواع مفاصل و استخوانهاي بدن مواجه هستند.

برخي از اين ناهنجا ريها با تمرينات و حركات اصلاني قابل درمان مي باشند؛ اما تعدادي از آنها نيز نسبت به حركات اصلاني واكنش نشان نداده و بيماري محسوب مي شوند.

در اين تحقيق نا هنجاريها زانو مورد ارزيابي و بررسي قرار مي گيرد .

 

 

 

 

 





ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته بزرگسالان که در زنجان برگزار شد اصغر رحمتی تنها نماینده باشگاه کاراته شهید علی احمدلو در تیم بزرگسالان استان قم در وزن منهای 84 کیلو گرم پس از پیروزی مقتدرانه و عبور از سد چهر نفر از مدعیان قهرمانی در این وزن در مرحله ما قبل نیمه نهائی تن به شکست داد  و حریفش توانست به مدال برنز دست پیدا کند و رحمتی جایگاهی بهتر از پنجم را نتوانست کسب کند.

     برای این  قهرمان خوش آتیه باشگاه کاراته شهید احمدلو آرزوی موفقیت داریم




ارسال توسط محمد احمدلو

در پایان رقابتهای انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته؛
طلای اوزان ششگانه بین استانهای مرکزی،قم،تهران و اصفهان تقسیم شد

در پایان پیکارهای انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته که در سالن انقلاب زنجان برگزار شد،تیم استان مرکزی در مجموع مدالها با کسب 2 طلا و یک نقره بالاتر از بقیه بر سکوی اول ایستاد.

به گزارش سایت فدراسیون کاراته،در رقابتهای انتخابی تیم ملی بزرگسالان کاراته که با حضور 554 کاراته کا برگزار شد، بعد از استان مرکزی،تیم منتخب استان قم با 2 طلا و یک برنز در جای دوم ایستاد و تیم استان تهران هم با یک طلا،یک نقره و یک برنز جایگاه سوم را به خود اختصاص داد.




ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه:

معمولاً بهتر است آسيب ديدگي راپس از اين كه تشخيص داده شد،يك فيزيوتراپيست داراي پروانه كار درمان كند،وي مي تواند شما را در مرحله ي اوليه ي درد با به كارگيري روشهاي مختلف ياري دهد و سپس در طول مراحل بعدي دوره ي نقاهت راهنمايي كند.


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

صادق سلیمی و حسن قراگوزلو

قهرمان نونهالان استان قم شدند

در مسابقات قهرمانی کاراته استان قم (رده سنی نونهالان 13-11 سال) که مورخ 1390/11/22 که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد باشگاه کاراته شهید علی احمدلو با سه مبارزه کننده  در این مسابقات شرکت کرد که با یک طلا و یک برنز به کار خود پایان داد .                              


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو


جلال حسینی و محسن حمیدلو

 

قهرمان نوجوانان استان شدند

 

در مسابقات قهرمانی کاراته استان قم رده سنی نوجوانان ( 14 و 15 سال ) و جوانان ( 16 و 17 سال ) که مورخ 7/11/1390 در خانه کاراته استان قم برگزار گردید جلال حسینی و محسن حمیدلو  تنها شرکت کنندگان باشگاه کاراته شهید علی احمدلو که هر دو در وزن 57- نوجوانان ( 15 و 14 سال ) شرکت کرده بودند توانستند مدال طلا وبرنز این وزن را از آن خود کنند.                                                                                             

 


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

دوپینگ عبارت است از افزایش کاذب قدرت و نیروی بدن که با استفاده از داروها و عوامل مختلف میسر می شود . اکثریت مردم و حتی ورزشکاران اطلاعات زیادی در مورد دوپینگ و نحوه انجام آن ندارند.

 

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه

كلمه دوپینگ از واژه بین المللیDope گرفته شده است كه هم به عنوان فعل و هم به عنوان اسم به كار می رود . فرهنگ آكسفورد این كلمه را به واژه  هلندیDoopنسبت می دهد كه به معنی « آیین غسل تهیدستی » می باشد . شباهت این دو واژه به علت آنست كه كسانی دوپینگ می كنند كه با این كار می خواهند كاستی ها و عیوب خود را بپوشانند . بعضی معتقدند كه مصرف مواد ویژه برای كسب برتری در یك مسابقه ورزشی به 2000 سال قبل از میلاد مسیح برمی گردد، یعنی زمانی كه ورزشكارهای یونانی دسته ای از قارچ ها را به عنوان منبعی غنی از پروتئین مصرف می كرده اند. 

 

 

 


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

محقق : مسعود احمدلو

مقدمه


آدمی در مراحل تمدن به درجات عالی رسیده و اندیشه و فکر او بسیار تابناک شده و حاصل کار و اندیشه و هوشمندی انسان یعنی علوم و معارف بشری نیز روز به روز وسعت یافته است . هر یک از دانش ها و فروغ معرفت های انسانی در قرن بیستم به صورت دریای پهناور درآمده است به طوری که در هر یک از رشته های علوم باید سال ها وقت صرف کرد تا در آن تخصصی یافت یا در آن تخصص یابد و به مقامی شامخ برسد ، نه تنها ناگزیر است از برگزاری مسابقه آن علم یا فن در جهان آگاه گردد و از بزرگان آن رشته تاسی جوید و پیش برود ، بلکه همین فرد باید علاقه مند به این رشته هم باشد و همین موارد لزوم داشتن اطلاعات کلی و یا معلومات عمومی را ایجاب می کند .

 

 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

مقدمه

زندگی ماشینی که روزگاری است با استدلال خدمت به بشریت و تامین رفاه نسل آدمی قوام یافته ، همراه توسعه ی روز افزون خود اکنون به عنوان یکی از مشکلات اصلی بشریت به حساب می آید.

در فلسفهٔ تربیت بدنی و ورزش مباحثی که مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرند عبارتند از:


 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

 

علم ورزش

علم ورزش ، علمی است که در آن به مسائل علمی و تخصصی ورزش پرداخته می شود و هدف از این علم آن است که علاقه مندان به ورزش از این طریق پی به کلیه مسائل مربوط به علوم ورزش برده و آن را بکار بندند تا کمتر دچار آسیب شده و همچنین از طریق علم ورزش مهارت خود را در هر رشته ورزشی افزایش دهند .

 

 


 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

محقق : مسعود احمدلو

بررسي نقش ورزش در سلامت جسمي و روحي افراد

فوايد پياده روي

نیم ساعت پیاده روی سریع روزانه معادل حداقل یک و نیم سال افزایش طول عمر برای شما. یک ورزش معمولی و ساده طی روز، علاوه بر شادابی و نشاط نه تنها می تواند شما را از ابتلا به نارسایی های قلبی ایمن کند، بلکه طول عمر بیشتری را برای شما تضمین می کند.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط محمد احمدلو

خلاصه ای از تربیت بدنی عمومی

 

قدرت سازندگی افراد و ارتباط اجتماعی و روانی در نتیجه اجرای فعالیت های مستمر ورزشی اهمیت تربیت بدنی را مشخص میکند. ورزش باعث قبول مسئولیت های اجتماعی میگردد. یک شخص با ورزش رفتار اجتماعی را یاد گرفته که قسمتی از شخصیت انسان است،بدین ترتیب که منافع شخصی را فدای منافع جمع میکند.


 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط محمد احمدلو
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 307
بازدید کل : 640365
تعداد مطالب : 645
تعداد نظرات : 58
تعداد آنلاین : 1


استخاره با قرآن
استخاره با قرآن







اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

دريافت كد دعاي فرج

Google



در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جستجوگر گوگل