کپي برداري از نوع چيني

در شرايطي که قلابي زني و کپي برداري چيني تا به جايي رشد و تکامل يافته است که لباس هاي محلي کشور ما را نيز توليد و به ما عرضه مي کنند به هيچ وجه نمي توان انتظار داشت مکملي که به نصف قيمت بازارهاي جهاني در بازار کشور ما و به صورت تحويل در درب منزل عرضه مي شود چيزي جز اوريژينال و اصل ساخت چين باشد!

بدن هاي زيبا و شکيل

امروزه که مردم هراس از قحطي نان ندارند و معيشت در اغلب جوامع برقرار است و افراد ديگر از قحطي نمي ميرند توجه به داشتن بدن هاي زيبا و شکيل هم معطوف شده است چرا که در جوامعي که هنوز مشکل نان و زنده ماندن هست عقل و کانون توجه آدمي هرگز به سمت و سوي زيبايي بدن نمي چرخد.

زدودن چربي هاي زايد

با بالا گرفتن تب خوش تيپي و خوش هيکلي زدودن چربي هاي زايد بدن که نماي زشتي به بدن مي دهند نيز لازم و ضروري مي شود و با ضروري شدن زدودن چجربي هاي زايد الزام ورزش هاي هوازي به ميان مي آيد ولي به تجربه ثابت شده است که ورزش هاي هوازي و رژيم هاي کنترل شده نيز کارايي چنداني در زمينه زدودن چربي هاي زايد از خود نشان نداده و يا در صورت داشتن کارايي نيز مدت زماني که براي اين کار مورد نياز است بسي طولاني تر از حوصله افراد مي شود و از اين رو استفاده از داروهاي چربي سوز و استفاده از مکمل هايي که امروزه به نام چربي سوز در ميان مردم جا افتاده است مطرح مي گردد.

صنعت مکمل سازي

از آغاز صنعت مکمل سازي همواره مکمل هاي گوناگوني توليدو عرضه شده و ادعا گرديده است که اين مکمل ها در زدودن چربي هاي زايد بدن شما کمترين ترديدي به خود راه نداده و اين نمونه ها نيز شما را براي هميشه از شر چربي هاي زايد خلاصي خواهند داد ولي با کمال تعجب و تاسف مي بينيم که با وجود اينکه امروزه هزاران هزار مدل چربي سوز مجاز توليد و عرضه شده است ولي با اين وجود کماکان چربي هاي زايد فراوان در بدن کساني که تمامي اين مکمل ها را تست زده اند نيز به چشم مي خورد!

بي نياز از نمونه هاي قديمي!!!

جالب اينجاست هر نمونه اي که توليد و عرضه مي شود صريحا ادعا مي گردد که ديگر شما نيازي به نمونه هاي قديمي نخواهيد داشت و با اين نمونه جديد تمامي چربي هاي زايد بدن شما از بين خواهند رفت و اين دور و تسلسل همينطور ادامه دارد.

تب چربي زدايي و رفتارهاي پر خطر

تب چربي زدايي در نوع بشر به قدري بالا رفته بود و به قدري بالا رفته است که استفاده از انواع و اقسام داروها که هورمون هاي رشد انساني يکي از اين نمونه داروهاست از سال ها قبل در ميان مردم مد شده است و در برخي موارد که جنون خوش تيپي و خوش هيکلي عقل را ذايل مي کند استفاده از حشره کش هايي موسوم به دي نيتروفنل که کمترين عارضه جانبي اش سوخته شدن سلول هاي حساس به نور در شبکيه چشم و کوري بوده است نيز در برخي جوامع وارد بازي مي شود و صد البته در اين ميان انواع و اقسام مکمل هاي غذايي نيز توليد و مصرف مي شوند و من به شخصه بعد از اينهمه سال تجربه به اين باور رسيده ام که چپربي سوزهايي که مجاز هستند و در قالب مکمل عرضه مي شوند کارايي چنداني ندارند و تنها براي دل خوش کردن مناسب مي نمايند. 

حشره کش چربي سوز

براي اينکه بدانيد جنون چربي زدايي چه ها مي کند و چگونه عقل را ذايل مي کند و براي اينکه بدانيد بشر براي رهايي از شر چربي هاي زايد چه خطراتي را به جان مي خرد شايد بد نباشد در وسط مقاله اي که در مورد چربي سوز ميتوتروپين عرضه مي کنيم شرح حال حشره کشي را بخوانيد که بشر از آن به عنوان چربي سوز استفاده کرده است!

دي نيترو فنل

اين ماده را Dan Duchaine در اواخر دهه 90 ميلادي وارد پرورش اندام و ورزش هاي قدرتي کرد و در برخي موارد گفته شده است که اين ماده، ماده اي بهواقع خطرناک و کشنده است به گونه اي که کمترين بي احتياطي در مصرف آن موجب بالا رفتن شديد دماي بدن شده و فرد را تا آستانه *** مي کشاند و در برخيموارد نيز گفته شده است که اين دارو موجب مي شود تا فرد در همان مصرف اوليکه دارد بينايي خود را از دست بدهد. چنين به نظر مي رسد که اين گفته ها تا حدود زيادي آميخته با اغراق باشند ولي اگر از ماهيت واقعي اين ترکيب اطلاع داشتهباشيد خواهيد ديد که اين ادعا ها چندان هم به دور از واقعيت نبوده اند. از اين حقيقت نيز نمي توان گذشت که اين ماده به واقعماده اي خطرناک و کشنده است و چندين ده مورد *** و مير نيز با مصرف ايندارو ديده شده است.

اين دارو خواص عجيبي دارد به صورتي کهاگر کپسول اين دارو را در دست گرفته و آن را ب***يد و ماده اصلي اين داروبا دست شما تماس پيدا کند لکه اي رنگي بر دست باقي خواهد گذاشت که اين لکهبه اين راحتي ها پاک نمي شود و حتي با شستن نيز از بين نمي رود!

از اين ماده همچنين به عنوان نوعي مادهضد قارچ و حتي به عنوان ماده اي براي مقابله با علف هاي هرز و حتي به عنوان ماده اي حشره کش نيز استفاده شده است و گفته مي شود در اوايل سال 1900 نيز از اين ماده به عنوان نوعي ماده منفجره استفاده مي شده است!

افزايش ديوانه وار دماي بدن

مصرف اين ماده موجب بالا رفتن شديد دماي بدن شده و متابوليسم بدن را به شدت افزايش مي دهد و به همين دليل نيز گفته مي شود که مصرف اين دارو موجببالا رفتن شديد دماي بدن شده و در برخي موارد به کور شدن فرد و در برخي موارد نيز به تب هاي بسيار بالا که پايين آوردن آن به اين راحتي ها ممکننيست ختم مي شود.خوردن اين ماده که امروزه نيز در پرورشاندام دنيا شايع شده است دستکمي از خوردن تي ان تي و سي چهار که هر دوي اين مواد، نوعي ماده منفجرهقدرتمند هستند نداشته است چرا که خود اين ماده نيز روزگاري به عنوان مادهاي منفجره به کار گرفته مي شد.

مکانيسم اثر DNP

DNP با فرايند و واکنشي که به نام «فسفريل دار کردن همراه با اکسايش» از آن ياد مي شود موجب مي شود تا عضلات شما از مولکول هاي ATP تهي شوند. در نتيجه ي خالي شدن عضلات از مولکول هاي انرژي زاي ATP، ميتوکندري ها نيز که از هوش خوبي براي زنده نگاه داشتن شما برخوردار هستند و در شرايط افت ميزان ATP در بدن به خوبي وارد عمل مي شوند به فعاليت خود شدت داده و با تمام توانيکه در خود دارند شروع به فعاليت مي کنند تا بدين ترتيب افت ميزان ATP در بافت هاي عضلاني را جبران کنند.

توليد ديوانه وار انرژي

دليل بالا رفتن شديد و کشنده دماي بدندر اثر مصرف اين دارو که در برخي موارد در باشگاه ها و در مراکز مشاورهايران به نام داروي طلايي به خورد ورزشکار نگون بخت داده مي شود نيز همينمسئله توليد ديوانه وار انرژي در بدن مي باشد که در برخي موارد حتي به ***و مير افراد نيز ختم شده است.

ATPase

ATPase آنزيمي است که موجب شکسته شدن مولکول هاي ATP شده و موجب مي شود تا انرژي موجود در اين مولکول ها آزاد شده و به مصرف توليد انرژي در بدن برسد. DNP همچنين از انقباض عضلات نيز جلوگيري مي کند و حتي فعاليت ATPase را نيز تشديد مي کند.

DNP و کاهش وزن

تمام اين مقدمات اعم از کاهش انقباض و افزايش روند کار تجزيه شدن مولکول هاي ATP از يک سو و افزايش ميزان توليد اين مولکول ها در ميتوکندري ها از سوي ديگر که به آنها اشاره شد به اين نقطه مي رسد که DNP نياز بدن به انرژي و توليد انرژي در بدن را طرز ديوانه واري افزايش مي دهد. افزايش نياز بدن به انرژي به اين معني است که شمانياز به خوردن مواد غذايي زيادتر پيدا خواهيد کرد ولي با توجه به اينکه ظرفيت معده براي پذيرش غذا نيز محدود است اولا از ذخيره شدن غذا به صورتبافت چربي در بدن جلوگيري خواهد شد و از سوي ديگر نيز با تشديد ديوانه وارانرژي زايي در بدن، با آب شدن چربي هاي زايد در بدن نيز مواجه خواهيد شد.

آزمايش بر روي نمونه هاي حيواني

آزمايش نمونه هاي واقعي بر روي حيواناتنشان داده است که خوراندن اين ماده به حيوان با افزايش 60 درصدي متابوليسمهمراه مي شود که اين مقدار افزايش در برخي موارد با کور شدن و با بالارفتن شديد تب و حتي با *** حيوان همراه شده است. ولي حيواني که نمي ميرد با کاهش شديد وزن بي کيفيت روبرو شده و با آب شدن چربي هاي زايد در کمتر از چند هفته رو در رو مي شود.

آزمايش بر روي نمونه هاي انساني

اين در حالي است که مصرف اين ماده درموارد انساني مسلما با افزايش بيش از اين مقدار در متابوليسم بدن همراه شده است و به همين دليل نيز ادعا مي شود که اين ماده، ماده اي به غايتموثر اما به غايت کشنده و خطرناک است. کساني که از اين ماده استفاده کرده اند با افزايشمعادل 40 الي 80 درصدي متابوليسم پايه بدن روبرو شده اند و اين رقم، رقميوحشتناک است که يا منجر به کوري و *** مي شود و اگر فرد از اين دو عارضهجان سالم به در ببرد با کاهش شديد چربي هاي زايد بدن و با کات افسانه ايرو در رو مي شود. زماني که متابوليسم پايه بدن در اين شدت بالا مي رودچربي هاي بدن نيز تا هر اندازه هم که سمج باشند شروع به آب شدن مي کنند وروند آب شدن و سوختن اين چربي ها نيز به قدري تند است که فرد با کات شدنبدن در کمتر از چند هفته و حتي در کمتر از چند روز مواجه مي شود.

از بين رفتن ذخيره هاي گليکوژني

DNP ماده اياست که حتي موجب از بين رفتن ذخيره هاي گليکوژني عضلات مي شود و بدينترتيب نيز نياز بدن به سوزاندن چربي ها را افزايش مي دهد.

افزايش تعداد تنفس

اين ماده همچنين موجب افزايش تعداد تنفس در دقيقه مي شود و بدين ترتيب مي توان گفت که به افزايش اکسيژن گيري بدن نيز ختم مي شود.

کند شدن حرکت خون

اين ماده همچنين موجب کند شدن حرکت خوندر رگ ها شده و بر چسيندگي خون نيز مي افزايد و همه اين عوامل نيز بهافزايش نياز بدن به اکسيژن نيز مي شود.

تپش قلب

بدن براي جبران کاهش اکسيژن در عضلات وبراي تامين نياز بدن به اکسيژن مجبور به افزايش برون داد و کارکرد قلب ميشود و از سوي ديگر تعداد تنفس در دقيقه نيز براي تامين نياز بدن به اکسيژنافزايش مي يابد.

کاهش قدرت انقباض

همانگونه که گفتيم اين ماده موجب کاهشانقباض در عضلات نيز مي شود و به همين دليل مي توان گفت که مصرف اين داروبا تمرين در باشگاه که با انقباض عضلاني نيز در ارتباط است عملا هم خوانيندارد و به همين دليل نيز استفاده از اين ماده براي کاهش وزن و کات کردنبدن معمولا در مورد افرادي به کار گرفته مي شود که در آستانه شروع پرورشاندام هستند و چربي انباشته بدن آنا از حد افزون است و اين افراد نيز درطي دوره اي که از اين ماده استفاده مي کنند معمولا از تمرين دوري مي کنند.

DNP و هورمون هاي تيروئيد

اين ماده همچنين موجب بر هم خوردن تعادلهورمون هاي تيروئيد در بدن مي شود و برهم خوردن تعادل هورمون هاي تيروئيددر بدن نيز موجب بروز خستگي مزمن و حتي جمود عضلاني مي شود. از ديگر عوارض منفي اين ماده مي توان به بر هم خوردننظم تنفس اشاره کرد به اين معني که فرد را بي دليل و بدون اينکه کار بدنيسنگيني انجام دهد به نفس نفس مي اندازد.

تعرق شديد زرد رنگ!!!

کساني که از اين ماده استفاده مي کننددچار تعرق شديد نيز مي شوند با اين تفاوت که عرق اين افراد بر خلاف عرق افراد معمولي که بي رنگ است رنگي متمايل به زرد دارد.
بدن افرادي که از اين ماده استفاده مي کنند نيز دراغلب موارد بوي غير طبيعي و بسيار زننده دارد به گونه اي که حتي گاهاستحمام هاي مکرر و استفاده از ادکلن نيز کارساز نمي شود.

تغيير مزه دهان

افرادي که از اين ماده استفاده مي کنند از تغيير مزه دهان و از احساس مزه اي نامطبوع در دهان خود نيز شکوه و شکايت مي کنند. همانگونه که ذکر شد دماي شديد بدن و تب بسيار بالانيز با اين دارو به فراواني ديده مي شود که گاه براي پايين آوردن تب حتياز تنقيه آب يخ نيز استفاده شده است!

کور شدن و از دست دادن بيناي به دليل سوختن و از بين رفتن سلول هاي حساس شبکيه نيز با مصرف اين ماده بمب مانند ديده شده استولي با همه اين تفاسير مي توان گفت آنچه که ورزشکاران را به سمت و سوياستفاده از چنين مواد پر خطر مي کشاند کاهش شديد و افسانه اي چربي در حد واندازه هاي نيم کيلوگرم در روز است.

آب مرواريد

براي در امان ماندن از مشکلات بينايي وکاتاراکت معمولا اين ماده را بايد با مواد ديگري مصرف کرد که به دليلاينکه اصولا قصد تجويز و توصيه به مصرف هيچ دارويي را نداريم از پرداختنبه اين مسئله خودداري کرده و به اين مهم اشاره مي کنيم که مصرف اين مادهبدون توجه به اين نکته مهم موجب کوري و يا دست کم موجب احساس وجود جسمخارجي در چشم شده و در آينده نيز به آب مرواريد ختم خواهد شد.

از تپش قلب که بگذريم بايد گفت با وجود اينکه اينماده عوارض ياد شده را دارد ولي براي کارکرد طبيعي قلب مضر نيست و بر رويکبد نيز فشار محسوسي را اعمال نمي کند.افزايش و با کاهش فشار خون نيز با مصرف اين ماده ديده نشده است و اين در حالي است که استروئيدها معمولا چنين عوارضي را رقم مي زنند.همانگونه که ذکر شد اين ماده موجب کاهش ميزان ترشح هورمون هاي تيروئيد در بدن مي شود و برهم خوردن ناگهاني بالانس اين هورمونها در بدن افراد سالم و عادي نيز گذشته از اينکه به مشکلات بينايي ختم ميشود معمولا به احساس عجيب و تجربه نشده جمود عضلاني که معمولا در موردافراد مرده رخ مي دهد مي انجامد!همانگونه که استفاده از قندها به همراه مصرف اين ماده الزامي است استفاده از مکمل هاي ويتاميني نيز الزامي به نظر مي رسد. حتي گفته مي شود که استفاده از مکمل هاي انرژي زا به همراه مصرف اين ماده نيز ضروري خواهد بود.

يک سوال

به اثرات دارويي که تشريح شد و به تبعات منفي که در پي داشت توجه کرديد و حتما از اينکه بشر براي زدودن چربي هاي زايد چه خطراتي را به جاني مي خرد و کوري و سوخته شدن شبکيه چشم را به جان مي خرد حيرت کرديد و با اين همه تفاسير آيا مي پنداريد اگر مکمل هايي که ادعا مي شود معجزه مي کنند و با استفاده از اين مکمل ها براي هميشه از شر چربي هاي زايد خلاصي خواهيد يافت کارگر واقع مي شدند باز هم بشر نيازي به استقبال از اين همه خطر مي داشت؟

ميتوترپين

اين نمونه جربي سوزي که در اين شماره تشريح مي کنيم نيز يکي ديگر از نمونه چربي سوزهاي مجاز است که به تازگي توليد و روزانه بازار شده است و کمپاني سازنده در اولين جمله اي که در توصيف اين مکمل از خود در کرده است افاضات ادب نموده است که با توليد و عرضه اين محصول چربي سوزها ديگر به تاريخ پيوسته اند اما شما بشنويد و باور نکنيد.

ادعاهاي کمپاني سازنده

کمپاني سازنده اين محصول به روشني اشاره مي کند که تا به امروز نتيجه اي که از چربي سوزهاي مجاز بايد گرفته شوند گرفته نشده است و مردم از خوردن اينم چربي سوزها خسته شده و سر خورده شده اند و در ادامه مي افزايد که با مصرف اين مکمل تمامي انتظاراتي که ار چربي سوز داريد بر آورده خواهد شد ولي باز هم تاکيد مي کنم کمپاني سازنده عملا دري وري از خود در کرده است و شما باور نکنيد.

برآورده شدن تمامي انتظارات!

سوما يا همان هورمون رشد انساني که همه ورزشکاران رشته پرورش اندام آن را مي پرستند نيز به تجربه ثابت شده است که اولا در مورد برخي از افراد که چربي هاي قطور و سمج دارند بي تاثير بوده است و در مورد باقي افراد که موثر مي افتد نيز تنها در صورتي که رژيم هاي غذايي کنترل شده را رعايت کنند نتايج دلخواه را به دنبال خواهد داشت و با اين وجود تکليف چربي سوزهايي که در قالب مکمل هاي غذايي توليد و عرضه مي شوند ناگفته پيداست و بدون تعارف بايد گفت که جتي با گرفتن رژيم هاي سخت و کنترل شده نيز نمي توتان اميد زيادي به اين مکمل ها داشت.

اثرات

کمپاني سازنده در مورد اثراتي که از اين مکمل گرفته مي شود و يا دست کم بايد گرفته شود توضيحاتي به اين شرح داده است:

-افزايش متابوليسم پايه

-تقويت عملکرد ميتوکندري ها

-افزايش سطح کاتگولامين ها و کمک به ليپوليز

-کاهش اشتها

-افزايش سطح پروتئين هاي آزاد در خون

-بهبود خلق و خو در طول رژيم

-افزايش قدرت تمرکز و قواي ذهني و رواني

-افزايش فوري اثرات ترموژنيک

-مقابله با راديکال هاي آزاد

البته باز تاکيد مي کنم که اين کمپاني با توجه به داستان سرايي هايي که در مورد اين مکمل به راه انداخته است در تشريح و در توصيف اثرات اين مکمل نيز چيزي را از قلم نيانداخته است و همانگونه که مي بينيد هر چه اثر زيبا و اغوا کننده است را در فهرست کرده و به مکمل توليدي خود ربط داده است.

mitotropinbox.jpg
ميتوکندري ها

ميتوکندري ها را در حقيقت مي توان به منزله نيروگاه هايي دانست که وظيفه تامين انرژي مورد نياز بدن را بر عهده دارند و عمده چربي که در بدن سوخته شده و تبديل به انرژي مي شود در اين ارگان ها سوزانده مي شوند و از اين رو مي توان ادعا کرد تقويت اثر اين ارگان ها به تشديد محسوس چربي سوزي و به افزايش محسوس ميزان انرژي ختم خواهد شد و ادعا شده است که اين مکمل به خوبي موفق به اين اثر شده است.

در مورد تقويت ميتوکندري ها در اثر مصرف اين مکمل نيز بايد به اين مهم اشاره کنم که اين تقويت بر خلاف آنچه که اين کمپاني درشت نمايي کرده است در حد و اندازه اي است که در تحقيقات و در آزمايشات باليني و کلينيکي و در آمار و ارقام به ديد بيايد و ابدا نبايد از اين مکمل در زمينه تقويت اثر ميتوکندري ها اثراتي شبيه به اثرات چربي سوزهاي غير مجاز را انتظار داشته باشد چرا که اگر چنين کنيد در انتهاي دوره دچار سر خوردگي خواهيد شد.

چربي سوزهايي که در قالب مکمل هاي غذايي توليد مي شوند همانگونه که پيشترها نيز اشاره کرده بوديم تنها به عنوان عاملي کمکي مي توانند وارد عمل شوند و به هيچ عنوان به تنهايي و بدون دخالت رژيم هاي غذايي و تمرينات هوازي قدرت سوزاندن چربي هاي زايد را ندارند و در کنار رژيم هاي غذايي و تمرينات هوازي نيز تنها به سوزانده شدن چربي ها کمک مي کنند و هرگز نمي توان اثراتي همانند اثرات داروهاي ممنوعه را از اين دسته از ترکيبات انتظار داشت.
ترموژنيک

زماني که شما بدون مصرف مکمل ها و داروهاي چربي سوز وارد رژيم هاي غذايي مي شويد با افت محسوس ميزان انرژي و با سرد شدن بدن رو در رو مي شويد که اينهمه را مديون افت محسوس متابوليسم هستيد ولي زماني که از داروهاي چربي سوز و از مکمل هاي چربي سوز استفاده مي کنيد بسته به دز و قدرتي که داروها و مکمل ها دارند تبديل چربي به انرژي در بدن شما نيز افزايش مي يابد و بدين ترتيب از يک سو چربي هاي زايد سوخته و از بين رفته و از سوي ديگر ميزان انرژي موجود در بدن نيز افزايش يافته و دماي بدن نيز بالاتر مي رود.

در مورد اين مکمل نيز گفته شده است که با تبديل شدن چربي هاي زايد به انرژي بالا رفتن دماي بدن و افزايش محسوس سطح انرژي رخ خواهد داد و اين ادعا را نيز مي توان تا حدودي پذيرفت هر چند به اين شدتي که اينها ادعا مي کنند رخ نداده است و نخواهد داد.
مکمل هاي جديد و تبليغات اغوا کننده

به طور کل هر مکملي که به تازگي وارد بازار مي شود در اثر تبليغاتي که کمپاني هاي مکمل ساز و دار و دسته شان به راه مي اندازند شديدا پر مصرف مي شود و پس از مدت کوتاهي که افرلاد از مصرف اين مکمل ها نتيجه لازم را نگرفتند نوبت به عرضه مکمل جديد فرا مي رسد و اين روند تا به امروز که ادامه داشته است و ادامه نيز خواهد داشت.
فرم دارويي

اين مکمل به صورت کيت و براي مصرف يک ماه عرضه شده است و قيمت آن در بازارهاي بين المللي در حدود 60 دلار بوده است.
دستور مصرف

سه قرص از اين محصول را سر صبح و 30 دقيقه قبل از اولين وعده غذايي خود ميل مي کنيد و وعده دوم را نيز در حدود 6 الي 8 ساعت بعد با معده خالي ميل مي کنيد.
هشدار

اين محصول صرفا براي مصرف افرادي که بالاي 21 سال سن دارند ساخته و عرضه شده است و بنابراين افرادي که سني پايين تر از اين دارند ابدا نبايد از اين محصول استفاده کنند هر چند امروزه استفاده از هورموني ترين داروها براي سنين زير 16 سال هم در پرورش اندام معمول است!

کمپاني سازنده در مورد اين محصول هشدار داده است که هرگز نبايد از دز توصيه شده فراتر رفت و کساني هم که از بيماري هاي خاص رنج برده و تحت نظر هستند بايد قبل از اقدام به مصرف اين مکمل با پزشک خود مشورت کنند.

همچنين هشدار داده شده است که استفاده از اين مکمل براي بانواني که در دوران شير دهي و يا بارداري قرار دارند اکيدا ممنوع است.